На 31 май в Стопанския факултет бе проведен уъркшоп в областта на дигиталния маркетинг с представители на бизнеса. Събитието бе открито от Декана на Стопанския факултет проф. д-р Преслав Димитров. По време на срещата бяха засегнати изключително актуални теми, свързани с налагащите се тенденции за дигитализация на бизнеса. Лекторите в уъркшопа са гост-преподаватели в Стопанския факултет и водят дисциплини в магистърската програма „Дигитален маркетинг“

Радостин Валеов, мениджър на дигитална платформа parite.bg и основател на valron.net, сподели своя път към успеха от студент до дигитален маркетолог или какви са стъпките за постигане на професионален успех и реализация. Даде напътствия за разширяване на знанията нужни за успех в маркетинга, идеи за натрупване на солиден практически опит и развиване на необходимите професионални  уменията паралелно с образователните етапи в университета така, че да помогнат в цялостното  изграждане на един добър и успешен дигитален маркетолог. Насърчи студентите да бъдат проактивни и да търсят възможности за своята професионална реализация. Силен акцент постави върху правилната организация на времето с фокус следване на посока в професионален план. Като възпитаник на Югозападния университет той изрази своята положителна оценка за качеството на обучение в структурите на университета в подготвяне на висококвалифицирани кадри. Това се подкрепя и от преките му впечатления върху стажанти, които ежегодно преминават практическо обучение в агенцията.

Ивайло Миленков, мениджър на Unlimited Digital, агенция за дигитален маркетинг, засегна въпросите, които широко се дискутират в публичното пространство, свързани с изкуствения интелект и конкретно как се използва в дигиталния маркетинг. Основни акценти постави върху това какво е изкуствен интелект, значението му за дигиталния маркетинг, събиране на данни и анализ чрез ИИ, сегментация на аудиторията чрез ИИ, как се използва за изследване и създаване на съдържание, за оптимизация на търсачките, създаване на реклами и др. Широка дискусия се откри „за“ и „против“ използването на ИИ и какви са възможностите и опасностите от неговото използване, как това ще повлияе върху отделни професии и доколко огромните възможности, които предоставя ИИ ограничават развитието на човешкия потенциал или това създава перспектива за разкриване и трансформация на кадрите в нови направления и насърчаване към креативност. Презентацията може да откриете на следния линк: https://www.canva.com/design/DAFkdFx1sLE/2401pdFIgoxXvEnAimA7tQ/view

Павел Джунев, преподавател в ЮЗУ „Неофит Рилски“ и собственик на дигитална агенция w-seo.com, засегна две теми, които вълнуват съвременните маркетолози.

  • Първата бе посветена на YouTube маркетингова стратегия за позициониране на дигитални продукти, в която обхвана важни аспекти от използването на тази социална мрежа, като разгледа тактики за създаване на вълнуващо съдържание, как се оптимизира видео съдържание в търсачките и как се споделя за придобиване на по-голяма популярност. Представено е и използването на платформата за ангажиране на аудиторията и увеличаване на конверсиите. В края на презентацията бе представен и пример с конкретен канал, който бележи сериозен ръст в привличане на целеви потребители.
  • Втората тема фокусира вниманието върху подготовката на проекти за представяне пред ангели инвеститори. Бяха разгледани начини за изграждане на ефективна презентация, която би привлякла вниманието на потенциални инвеститори, как може да се подобри бизнес плана с цел ангажиране на вниманието им. Представени бяха детайли в подготовката на проект и съвети за увеличаване на шансовете за успешно финансиране. Лекторът посочи и често срещани грешки, които могат да провалят реализирането на проект. В тази връзка бяха обсъдени и ключови критерии, които инвеститорите имат при оценка на потенциални проекти. Дадените напътствия биха могли да подпомогнат изграждането на убедителен и привлекателен бизнес проект за привличане на инвеститори за дългосрочно партньорство.